Thursday, July 30, 2009

Visiting Malacca



Ini merupakan kesinambungan kepada acara jalan-jalan with my family. Bole check post Putrajaya oh Putrajaya.

The next day after jln2 Putrajaya, abah ajak p jln2 Malacca. At first nk p mandi dkt A Famosa Resort punya waterpark. Mmg dh smampai sana dh pon. Bila smapai jea tgk ramainya umat.Cuti sekolah la katakan.Harga tiket pon melambung2. For adult RM40 tak salah. For Children RM35. lebey kurang la.yang aku ingt beza rege tiket dewasa n budak2 Rm5.giler larr.bdk2 kene charge mahal giler.kalo half prize dr dewasa ok la.acceptable lg la. Dh tgk camtue, mama pon dh liat la nk masuk.dia nk masuk teman jea.bukan nk berkubang pon.harapkan kitorg jea nk berendam.abah pon sama la, meneman jea aka banker.ekekekke.

So at last we decide p Bandar Melaka.huhu. anak buah aku dh buat muka dh.ckp nk main air.sekali suh masuk kete.dia dh melompat2 dh td nk main air.sian dia..masuk kete gaduh plak dgn aku.hangin jea..ada dok cubit2 org.dh la sakit giler.kene la tempik dgn aku.trus melalak la.hahhaa.jahat giler.gaduh dgn budak2.saje jea aku biar dia melalak.dia selagi org yg marah dia tak pujuk selagi teu la dia melalak.mak aku dh bising suh pujuk dia.hihi.aku biar jea smapi 15min camtue.sekali aku ckp jea "meh sini", lg la kuat dia melalak.tepuk2 peluk2 br la slow down dia punya volume.hhahaa.sambil tepuk2 tue aku bebel2 gak la.bukan bebel apa.kasi nasihat.kekekke.

Keluar jea dr A Famosa, lalu kat dusun durian.pergh! semerbak bauuuuu...adik aku apa lg, trus berenti kat dangau apek durian.bole makan sana.kalo tak elok, dia ganti br.lg untung.dr bawak balik then bukak2 takleh mkn.dh la nk p Melaka, takakn nk peram dlm kete lama.pengsan kang semua yg ada.







nie lps baik dr gaduh dgn aku.over plak posing


bdk kenit punya keje.suh aku psing mcm nie.dia snap pic.hampeh


Cruise sungai.sat g kita naik ek


tgh tgg boat




peace!boat nk jln dh






pemandangan di tepi sungai


ish awat tgk pelik plak nie







after dh penat naik boat plus dh melekit badan2 berpeluh2, so abah decide nk overnite sana.yeah!yeah!.kain baju mmg dh bawak dh.mama suh standby incase nk tido sana.so masuk la ke Bandar Hilir.cr hotel.sesampainya aku di Bandar Hilir, tak abih2 mulut nie terlopong.lama giler tak dtg sini.dh lain giler dh panorama. 1 thing that i cant believe is Dataran pahlawan. totally different.dh takde padang dgn kereta lembu.dh jd mall but still with dataran on it. amazing. ada menara taming sari lagi ha.mmg betul2 aku mcm org br kuar kampung.kekekkee

so pusing2 cari hotel.lastly jumpe Hotel Johan. letaknya berhampiran dgn Dataran Pahlawan. dh nyaris tak dpt bilik besar. tp kalo mmg dh nasib tue mmg takleh nk wat apa la kan.suddently ada org cansel booking.dpt la kiotrg family room. dgn 1 katil queen n 1 katil king.kitorg 4 org dewasa and 1 kid. just nice.

dh check in jea trus baringkan diri.aku dh tak tahan panas giler.mmg trus p mandi la.sempat relex kejap. about 5.30pm, bersiap nk kuar.disebabkan syg nk kuarkan kete dr aprking yg mmg dh cun locationnya, so we all pon menapak la.hehehe.mula2 singgah dataran pahlawan mall.cr makan.mam dh sibuk lapau.aku relex jea lg.sbb dh mcm2 aku melantak.lg pon on diet.kekkee.tgk diorg mkn nasi ayam.sedapnya yaam nie....aku pon order gak la.ayam jea aku belash.nasi makan sesudu dua jea.hehhe.

lps mkn lepak jap kt depan Kota A Famosa. pastu nk p naik Menara Taming Sari. dr dlm boat lg , mama dok ajak naik.dok nmpk jea menara teu depan mata.aku pon excited nak naik gak. so meneruskan langkah ke menara.sian abah, tercungap2 dia jln.jauh jugakk rupanya.nmpk cam dokat jea...tp bukan plan aku pon suh menapak.mama yg beriya suh jln jea.hahha.

sampai bawah menara lega amat.dpt aircond lak tue.abah beli tiket.harga tiket abpe ntah.tak ingt dah.rasanya dewasa RM10. senior citizen dpt RM8.kanak2 RM5 kot.
kiotrg pon beratur la nk naik.panjang jugak quee nya.sib baiks ekali naik leh muat ramai.dua round dpt la kitorg naik.hehe.






view dr atas Dataran Pahlawan






nie posing terakhir sebelum aku terasa kepala berdenyut2 mcm nk pecah.mmg takleh nk gerak kepala.terasa bergegar jea otak.hahha.





lps nie trus balik hotel.dh tak tahan kepala sakit giler.sampai bilik trus lelap.mama kejut ajak p makan lg aku dh tak layan.dh tak tahan sakitnya.esok pg br perasan apsal aku sakit kepala giler.rupanya dh lama tak mkn durian.sekali belasah aku melantak banyak lak tue.hahhaha.padan muka.muka tak hingat.mmg la lazat giler.tp nah amik.rasakan.kekeke



0 comments: