Monday, November 16, 2009

Mendidih!

smlm mmg menguji kesabaran aku gak la.Sunday k, so nk la bangun lmbt during weekend kan.tp by 8am ++ aku tetibe rasa mcm ada gempa bumi.bergegar siling rumah aku!grrr...adoi la nape lah ditakdirkan dpt jiran (umah atas) yang anak2 dia betul2 hyperactive?? dh la anak dia ramai. 6 org kot anak dia (sethn sorg) then yg sulung pon br darjah bape ntah.tau la bdk2 tue mesra sesama sibling.tp mak aihh, takleh tahan dgr such that noise yang setiap hr menyumbat lubang telinga aku.main tak hingat punya.berdentum sana sini.aku as resident yg duduk bawah rumah diorg mmg terasa dugaan yang maha besar la.serius dh mcm ada gempa bumi.kalo umah aku teu kosong jea takde brg, nk jea aku pindah umah.pindah pegi SL.bole?haha



penah sekali bdk2 tue main pukul 1.30 pg.sebal betul aku.nk tido tak bole.bising giler k.sampai aku rasa nk naik g ketuk pintu umah diorg jea.mak ayah nya pon bole plak biarkan anak2 dia tgh mlm buta mcm tue.eh..dh pg dh pon.sian kt aku yg kt bawah nie.tau la aku bujang.takde anak kecik.tp pencemaran bunyi tue control2 la sikit.pk2 la sikit jiran2.ko tue bukan duduk umah banglo 6 tingkat yg each floor is yours.umah flat jea pon.lantai ko siling aku.siling ko lantai org lain.lain la kalo mcm aku lantai aku takde siling org lain.

then 1 lg habit jiran nie yg aku tak paham kan..takde ke timing lain nk bertukang ke.time kul 11 mlm la br nk paku itu paku ini.teruk sgt kot anak dia main sampai longgar sume bende.kalo tak dipaku mlm tue gak kot tanggal dinding umah dia.ke umah dia takde jam?? sampai taktau waktu skrang kul bape.bukan sekali dua buat bende mcm tue. tp dh berpuluh kali.mmg jenis org yg buta hati kot.try to put your feet in others shoes.br ko rasa mcm mana.silap2 leh perang dunia.

kekadang br jea nk relexkan otak yang berserabut trus jea jd makin kusut.abis citer pasal jiran aku yg 'baik' ini. mlm td nyer cerita plak.time aku masuk tido biasanya kul 11 pm.tp mlm td terlelap awal plak.tido tanpa rela la lebey kurang.pasal contact lens pon tak tanggalkan lg.tp aku gatal p landinga tas katil.so tertido tanpa rela.hahha.tp kenyenyakan tido aku terganggu dek terdgr bunyi motor.bingit ok.mcm nk race 10 biji moto.tp sebijik moto jea yg ada.bunyi tak hingat.bila aku bukak tingkap bilik, ternmpk la dek aku 2org bdk laki kecik jea pon dok atas moto.dok ulang alik dr hujung jalan sambil press minyak.kalo moto tue TZM ke RXZ ke sadap gak la bunyi zromm dia tue.nie moto kapcai jea pon.bunyi pon dh mcm tikus tersepit celah pintu.high resonanse.lg buat sakit telinga.mendidih jea hati aku.dh la merempit betul2 kt lorong tepi umah aku.yg mana bilik aku mengadap lorong tue.mmg bdk2 situ gak la.mcm bdk sekolah rendah jea lg.tp dh pandai nk try test rempit.nk jea aku call polis.disebabkan kesabaran yg makin nipis, aku tempik la "oiittt!!".gila kan aku.lantak la org nk ckp apa pon.tp aku rasa semua org pon mesti agree dgn aku time tue.lps aku tempik tue lesap kejap bdk2 tue.lps 5 min..aku tgk tgl sorg bdk jea kat atas moto.lalu depan umah aku.intai la kot.pastu dia u-turn p kat kwn dia sorg lg.nk jea aku sergah "nk mampus ke?".tp rasa mcm aku nie kurang ajar la plak.aku usha jea bdk tue.last2 dia ilang entah ke mana.dpt la aku tido dgn tenangnya.

teu la masalah bdk2 skrang.berani tak bertempat.sampai mak bapak pon dh tak larat nk ajar.ada jea diorg kona kot lain.sian mak bapak.kekadang mak bapak gak org salahkan.pd hal anak2 nie yg tak mkn saman.

itu saja kisah aku hr nie.sekian terima kasih.

0 comments: