Sunday, January 31, 2010

Be Alone


On last monday(kalo tak salah la), my best fren (yang kitorg dh mmg mcm adik beradik, sgt close ok) singgah umah aku kejap. menghantar kad jemputan hari besar dia end of this Feb. alhamdulillah...sorg lg dh almost selamat untuk bergelar isteri. I'm happy for her. As a fren yg tau kisah suka duka dia, i'm so excited to attend her big day. Siap beli kain n tempah baju baru ok. Nk melaram habis-habisan. She asked me to be her bridesmaid. But sorry I can't. Dh acapkali aku nk pelamin jd guard pengantin pompuan. Org ckp kalo kerap naik pelamin, nnt sendiri lambt naik pelamin.benarkah..

Tak sempat sembang lama pon dgn dia.dh agak lewat masa tue. Mlm tue dok membelek2 la kad dia. cantik, sweet + simple. Then suddenly rasa jeles plak. Dia yg kawen dulu..aku nie masih tersangkut half way. Terpk lps nie sape jea kwn2 aku yg tinggal yg bole aku buat teman. Bila dh kawen, of coz masa akan lebih bnyk utk suami. Nk keluar melepak2 dgn aku of coz la tak bole. Nmpknya tinggal la aku sorg. Kwn2 sume almost semua dh berkawen n ada anak. Nk jumpe pon agak payah. Apatah nk kuar berdua jea. takkan nk tgl suami di rumah. Terpaksa la ilangkan keboringan n kesunyian sendiri. Buat la apa2 yg patut. Of coz aku asik pegi ofis jea. Balik keje lambt. Nk elakkan diri dr banyak berpk.

Dh terlalu banyak yg aku pk skrang nie. dh letih..penat sgt.tp masih tak nmpk jln.apa agaknya yg telah tertulis untuk aku agaknya..patut biarkan masa yg tentukan arah dan hala tuju..or aku perlu bertindak untuk tentukan nasib sendiri.dh cukup lama rasanya...dh tak tertanggung beratnya.Ikutkan hati, mmg malas dh nk pk.tp kalo tak pk, apa kesudahannya..Kan mudah jika ada ubat kasi lupa.biar padam sume memori dulu.nie asik bermain2 jea kt mata nie.mcm tgk movie.bila teringat, senyum kejap.bila kembali ke realiti, pedihnya rasa.realiti tak seindah mimpi. Angan2 dulu masih tak kesampaian.ye skrang aku bole rasa perubahan diri sendiri. hati dh mula memberontak.memberontak nk lepaskan diri.bkn nk larikan diri tp untuk mencari diri sendiri.tp..ya Allah susahnya...diri ini tak sekuat itu.i'm not iron lady yg kebal dgn segala ujian, segala dugaan.aku masih wanita yg tak berdaya.yg masih menyerah pada takdirNya.Mungkin ujian ini masih kecil jika dibandingkan dgn ujian org lain..tp jgn la wanita lain perlu lalui yg sama dgn yg aku lalu skrang.banyk kali aku jatuh, banyak kali aku tersungkur.tp alhamdulillah masih ada sikit kudrat yg tgl untuk aku bangun semula.

2 comments:

fawwa said...

walaupun aku dah kawin, aku akan tetap allocate masa utk kawan terbaik aku. walaupun kena mengheret cik abg. sebab dia pun tak kisah :)

tapi kalau ko nak girls time, i would be there for u. insyaAllah :)

Tinta said...

tq dear...sedey plak aku rasa.aisey, terbanjir la plak.huhu