Tuesday, March 23, 2010

Struggling


arrgghhh!! yes,lately my emotion always goes up n down. at 1 moment u can see me laughing and at the other moment u can see me hibernating.i'm not sure until when i manage to control myself. i'm just like a timing bomb waiting to explode! it's a kind of heavy burden laying on my back. goshhh!! i'm depressed ok. work work work + personal things which are getting worse i think.ya allah..kuatkan hati hambamu ini. taktau nk lari mana lg dh. those problem still following me.

i hate to write about me in here.but this is the only way i can express my feeling. i have no one else to share with. yeah so pathetic right. i always live on my small own space. i'm so lonely so so lonely. i dont think i should misserable others life with my never ending problems. it keeps coming and more complicated. and i'm so stubborn to take my frens advice. i dont know either i'm strong enough to take it. its not easy to take such that decision after a very very long way i've gone through. and at last brought me here. there's no turning back. it just a one way street. if i took THAT decision, i dont want to be here anymore. i want to go back to where i started before 5 years ago.

i was like in a dream before. all my wish, my hope, my plan just got right. i got almost everything i wish. almost.. just the last step then suddenly get ruined. i can easily jump from one company to another company with brighter oppoturnity. i'm likeable at each place. until the fate brought me here,where i wish i can start another phase of my life. it was sooo sooo close! the planning is perfect. at the moment of counting days,then everything changed. for this last 2 years,so many thing happened. only close frens knew how I get through the test. so much tragedy, so much pain, so much tears..and i dont bother anymore to whom i cry is. and alhamdulillah i got such a wonderful frens who really care about me.eventhough i knew them from a relationship, but they all like such people i knew since i was a kid. ya allah, murahkan rezeki mereka ini ya allah.yang banyak meringankan ujian mu ini ya allah. kalo tidak, pasti dh lama aku tersungkur.walaupon ujian demi ujian yang mendatang, mereka masih setia dgn ku. mmg aku agak hilang arah dikala ini.banyak kali aku meraung di malam hr.mereka jua yg tenangkan aku kembali.banyak sungguh jasa kalian.mmg tak terhingga balasannya. 5thn juge usia persahabatan kita. walau apa yg jd seterusnya, tak mungkin akan terputus mcm tue saja.

dh masuk thn ke-3 sejak semua ujian nie mendatang. sesetengah hairan kenapa aku masih bole bertahan. berdiri lg disisinya walaupun agak goyah dirinya. ikutkan hati, malas nk pk lg,lebih baik angkat kaki.kan senang kalau langkah semudah kata.mmg semua yang berlaku ada hikmahnya. pasti setiap kesabaran akan ada balasannya.tp adakah ini juge petunjuk dr Nya?? waallahualam...tak bisa nk tafsirkan setiap kejadian.

ramai nasihatkan aku "move on reen"..tp kenapa berat sgt langkah aku. sayang, yea masih ada rasa itu, tp adakah rasa itu jugak yg akan menjerat aku kemudian hari? ingin saje biarkan masa yang tentukan segalanya.seperti mana masa yang menentukan permulaannya. sape2 yg tau permulaannya, pasti korg ingt betapa manisnyakan. mcm kisah dongeng pon ada. bila ada yang mendengar cerita nie, pasti akan bersorak gembira.takjub dgn jln ceritanya. sama kisahnya mcm novel2 cinta. mustahil, tp tue yg terjadi. segala yg berlaku dulu,masih jelas sgt dimataku.mcm ada layar putih tgh mainkan tayangan gambar. complete dgn audionya.

tak mungkin mudah bg aku buat keputusan melulu. rasa takpuas selagi tak tau apa yg patut aku tau. mesti perlu lengkap dgn why? when? who? what?aku nk tau setiap jawapan untuk semua tue. aku taknak baki2 hidup aku nnt dihantui soalan2 yg sama pd hal aku ada peluang itu untuk bertanya. biar perit terima hakikat yg ada sekarang, dr terima kemudian dan masa tue dh terlambat untuk undur ke belakang.

yes,sekarang aku rasa aku seperti dh tak diperlukan. aku bukan sesiapa pon. tak berhak untuk bersuara. inilah yg melemahkan aku. aku bukan seperti aku yg selalunya begitu lantang pertahankan hak aku. kenapa aku lemah sgt nie....aku hanya mampu bersuara dlm diam. yang tak sape pon dgr. mungkin aku tak biasa dgn pergolakan sebegini. terlalu aman sebelum nie. silap aku kah? sebelum nie aku tak meletakkan kesalahan ke atas sesiapa. tp keadaan yg jdkan begini. skrang, entahlah...mungkin ada salah aku yg aku tak pernah sedar. manusia mmg akan leka dgn kesenangan diri. bila dh hilang, br sedar di mana silapnya. aku dh tak mampu menjawab soalan2 yang dilemparkan kpdaku. sbb jawapannya tetap sama. aku sendiri taktau apa jawapannya. itu yg jdkan keadaan lg parah. membisu saje yg akan jadi penyelamat...hah!!! tp sejauh mana aku nk lari. dh jauh aku lari.kudrat dh makin lemah.aku perlu berhenti untuk rawat diri sendiri. tp dimana dan bila patut aku berhenti?

7 comments:

fawwa said...

reen, ko tau kan aku sentiasa ada walaupun dah kawin? laki aku pon orait je.

C.I.K.R.E.E.N said...

ye aku tau. thanks a lot.tp kalo boleh taknak la susahkan korang selalu. skrang mmg aku sgt tak ok. aku dh takleh nk concentrate kt keje dh. aku celik mata jea, aku dh start teringat all those things.

Anonymous said...

~~ reen, kuatkn smangat!!!..aku doakan yg terbaik buat ko..


p/s: ikhlas dr umi mu...

syadz said...

my dear darl reen..
b strong k..always doakan yg terbaik utk reen..if need sum1 to share, juz tell me..

C.I.K.R.E.E.N said...

tq all....

Anonymous said...

Hmm...doa byk2 k, InsyaAllah semua akan ok nanti.

Anonymous said...

Reen, akak rasa lelaki ni kita mungkin boleh nilai perangai dia dari segi caranya yang suka sangat mengejar/menukar brg milik keperluan cthnya: hpone ker..or anything kpd sesuatu yg lebih baru atau baik, walaupun brg miliknya itu masih lg berfungsi dgn baik. Sesetengah org dia guna sampai rosak baru tukar yg baru. Ini tidak..jadi logiknya hanya utk apa? Menunjuk2 atau bermegah2?kononnya untuk kepuasan..Ini menunjukkan hatinya pun tidak tetap dan sentiasa berubah2. Fikir2kanlah..

Dari: Kak Laila &(little tasya)